torsdag 9 augusti 2012

Att läsa med ögonen

Nu har jag återigen fallit för en bok med ett underbart bokomslag! Se bara, vem kan motstå denna bok??

Jag har bara läst ett par kapitel än men innehållet spelar inte så stor roll, bara jag får hålla denna vackra bok i min hand! Jag vet, jag är galen!

Drömbokhandeln är skriven av Laurence Cosse och handlar om Ivan och Francesca som öppnar en ovanlig bokhandel som bara ska erbjuda bra romaner. Drömbokhandeln blir en succé, men framgången föder också problem.

Fler böcker med vackra omslag (lyckas inte få bilderna att lägga sig annat än huller om buller, sorry!):



2 kommentarer:

Anonym sa...

Och hur stämmar detta med undertiteln på din blogg?? ;-)
/Annika

Bibliotekarie från norr sa...

Ja vet, det stämmer inte alls!! Egentligen borde jag bara välja böcker med "fula" omslag för att de kanske döljer en underbar berättelse. Jag ska genast bättra mig och fälja mitt motto "Never judge a book (eller en människa!) by its cover".
/Åza