tisdag 20 september 2011

Gääääsp...

...nej, det gick bara inte! Efter en skiva gav jag upp lyssnandet på Afrikanen av J.M.G. Le Clézio, Nobelpristagare 2008.

Jag har inte läst så många Nobelpristagare, men en fördom som många med mig har är just att de är tråkiga och svårlästa. Egentligen ska man väl inte ge upp så lätt utan fortsätta genom hela boken, men den här gången tog det stopp. Jag vill ju inte somna bakom ratten ...

Jag är nog inte tillräckligt litterär helt enkelt, min bibliotekarietitel till trots. Nej, ge Nobelpriset till Stephenie Meyer eller J.K. Rowling nästa gång, då lovar jag att läsa hela boken! :-)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag läste den som vanlig bok, det gör ju ingenting om man somnar hemma i fåtöljen :) Men någon njutning eller glädje var den inte med den boken!

/Annika

Bibliotekarie från norr sa...

Skönt att höra att det är fler som hade svårt att hålla sig vaken ...
/Åza